L'educació dels nens és una competència compartida entre pares, mares i docents. És per aquest motiu que les relacions entre la família i l'escola són un factor de gran impotància en l'educació dels alumnes.
Per tant, família i escola tenen un objectiu comú: col·laborar de manera activa en la formació de nens i nenes. Es considera que aquesta relació és imprescindible per tal d'assolir coherència i eficàcia en tot el procés educatiu, de manera que els nens i nens gaudeixin de la seguretat i l'estabilitat afectiva que necessiten. A més, d'aquesta manera els professionals d'educació poden ajudar a les famílies a reforçar-se en la pràctica educativa i a fer veure els problemes implicats.
Aquesta relació entre la família i l'escola ha d'estar basada en la confiança i la cooperació. És imprescindible que es produeixi un intercanvi d'informació on família i escola puguin contrastar i opinar, informar sobre el nen o nena, etc.
La participació dels pares a l'escola, per tal d'afavorir aquesta relació, pot adquirir diverses modalitats:
- Entrevistes: en l’Educació, hi ha dos tipus d’entrevistes que són essencials per al desenvolupament del procés educatiu: l’entrevista inicial i l’entrevista de seguiment. L’entrevista inicial té un doble sentit: per part de l’educador, el coneixement del nen i del seu entorn familiar, i per part de la família, el coneixement de la persona que estarà amb el seu fill.
D’altra banda, les entrevistes de seguiment són aquelles que es realitzen a mesura que avança el curs, de manera reglada o per situacions especials, a instàncies de la família o l’escola. La temàtica gira al voltant dels esdeveniments produïts en el desenvolupament, i suposen un intercanvi d’informació.
Contrastar la informació de l’entrevista inicial amb les dades del seguiment és molt útil per determinar el camí que està seguint el desenvolupament del nen.
- Assemblea de pares i mares: en aquestes trobades s’informa als pares sobre el projecte educatiu que es desenvolupa dins del centre, i especialment, dins de l’aula. A més a més, es fa un seguiment del desenvolupament educatiu dels alumnes, s’analitzen els problemes generals, s’organitza la participació de les famílies a l’aula i es proposen activitats específiques per afavorir aquesta participació.
- Col·laboració de pares i mares dins l’aula: inclou la col·laboració dels pares en tallers monogràfics, la seva col·laboració en activitats quotidianes de l’aula, i també la seva col·laboració en la gestió econòmica de l’aula.
- Col·laboració de pares i mares dins l’aula: inclou la col·laboració dels pares en tallers monogràfics, la seva col·laboració en activitats quotidianes de l’aula, i també la seva col·laboració en la gestió econòmica de l’aula.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada